
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a serviciului social furnizat în comunitate:
„SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”
Comuna Șag. Str. a II-a, nr.59
ART. 1. Dispoziţii generale. Definiţie
- „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” este o unitate de asistenţă socială de interes privat, fără personalitate juridică, înfiinţată de Asociația Grupul de Acțiune Locală Timișul de Centru.
- Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”, aprobat prin hotărârea Adunării generale a membrilor fondatori ai Gal Timișul de Centru din data de 01.02.2021 prin care a fost înfiinţat, în vederea asigurării funcţionării acestuia cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite.
ART. 2. Identificarea serviciului social
Serviciul social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”, face parte din categoria centre de zi pentru asistenţă şi suport pentru alte persoane aflate în situaţii de nevoie, cod 8899 CZ-PN-V, conform HG Nr. 867/2015. Servicii de asistenţă comunitară. Serviciul social este înfiinţat şi administrat deFurnizorul privat Asociația Grupul de Acțiune Locală Timișul de Centru, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 004180 din data de 07.03.2019, COD FISCAL furnizor privat 33851860.
Serviciul social are sediul în Comuna Șag, Str. a II-a nr. 59, judeţul Timiş, în cadrul Centrului Social-Medical Comunitar.
Accesul la Centru va fi permis tuturor persoanelor indiferent de vârstă, sex, rasă, religie, etnie etc care vor dori să beneficieze de serviciile oferite.
Fiecare persoană care dorește să devină beneficiar al serviciilor oferite va depune o cerere către Asistentul social.
Vor avea prioritate persoanele din GT al proiectului (adulți și copii -256 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, din care minim 20 persoane de etnie romă și 128 femei).
În Centru, asistentul social va acorda următoarele servicii sociale: servicii sociale destinate copilului/familiei, servicii sociale destinate persoanelor cu dizabilități și servicii sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor marginalizate, persoanelor adulte fără venituri, persoanelor adulte cu venituri reduse, persoanelor adulte fără adăpost, persoanelor care se confruntă cu o deprivare materială severă.
ART. 3 Scopul serviciului social
Scopul serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” este Reducerea numărului de comunităţi marginalizate aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din zona rurală şi oraşe cu o populaţie de până la 20.000 locuitori prin implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC, de a asigura accesul la servicii sociale şi medicale persoanelor adulte și copii aflate în situație de dificultate socială, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate, precum şi de a acorda sprijin şi asistenţă pentru prevenirea situaţiilor ce pun în pericol securitatea acestora.
Prin înfiinţarea servicului social în comunitate asigurăm informarea și consilierea beneficiarilor, precum și informarea populației privind drepturile sociale și serviciile sociale disponibile în vederea sprijinirii persoanelor vulnerabile pentru depășirea situațiilor de dificultate, prevenirea și combaterea riscului de excluziune socială, creșterea calității vieții și promovarea incluziunii sociale.
Pentru realizarea acestui scop, acordăm servicii de consiliere și informare, evaluare și intervenţie socială, îndrumare și reprezentare pentru a intra în drepturile sociale și a beneficia de serviciile sociale acordate în comunitate.
Serviciile se acordă persoanelor care se află în diverse situație de dificultate, vulnerabilitate:
– persoane marginalizate
– persoane adulte fără venituri
– persoane adulte cu venituri reduse,
– persoane adulte fără adăpost,
– persoane cu handicap
– persoane care se confruntă cu o deprivare materială severă
– copii.
Serviciul social are rolul de a desfasura activităţi şi de a furniza servicii sociale şi medicale, organizate la nivelul comunităţii pentru soluţionarea problemelor medico-sociale ale individului, în vederea menţinerii acestuia în propriul mediu de viaţă şi care se acordă în sistem integrat.
„SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” oferă următoarele servicii:
- servicii sociale: asistenţă socială (diagnoză socială, elaborare plan de intervenţie, consiliere socială, informare),
- asistenţă şi suport specializat în vederea reabilitării sociale (consiliere psihosocială, consiliere psihologică),
- acces la asistenţă medicală – în parteneriat ABC Centrul Medical Dr. Pîrjol ( Evaluarea stării de sănătate prin elaborarea unui set de analize medicale fiecărei persoane înscrise în centru, Activităţi de asistenţă medicală generală, Alte activităţi referitoare la sănătatea umană)
- servicii de reintegrare şcolară pentru copii aflați în risc de abandon școlar.
- consiliere și suport juridic
ART. 4 Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare
(1) Serviciul social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”, funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare aplicabile domeniului.
(2) Standard minim de calitate aplicabil:Ordinul nr.2126/05.11.2014privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare (aduse până la 14.10.2019) ,Legea nr. 197/2012
(3) „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” furnizează servicii pentru pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, şi a Hotărârii Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, H.G. nr. 476/2019
(4) Serviciile medicale se acordă în parteneriat cu ABC Centrul Medical Dr. Pirjol SRl, situate în Strada Mareșal Constantin Prezan nr 83, Timișoara în vederea asigurării unui pachet de servicii medicale adaptate la nevoile medicale ale beneficiarilor (fişe medicale, analize sânge și asistență medicală generală).
ART. 5 Principiile care stau la baza acordării serviciului social
(1) Serviciul social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi a principiilor specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.
(2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”, sunt următoarele:
a) funcţionarea în regim de intervenţie imediată, nefiind necesară încheierea contractului de furnizare de servicii;
b) intervenţia integrată;
c)flexibilitatea organizării serviciului în locul unde este necesară intervenţia;
d) posibilitatea prestării serviciilor fără evaluarea nevoilor persoanei, în funcţie de tipul de intervenţie, fiind suficientă înregistrarea persoanelor în registrul de evidenţă sau în liste de prezenţă;
e) promovarea unei imagini pozitive în comunitate a categoriilor de persoane vulnerabile sau aflate în situaţii de dificultate;
f) promovarea comportamentului civic şi asumarea responsabilităţii sociale de către toţi actorii sociali, în vederea prevenirii situaţiilor de risc;
g)respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
h) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
i) încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
j) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare, şi asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
k) primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
l) promovarea relaţiilor de colaborare cu serviciul public de asistenţă socială, precum şi cu toţi actorii sociali.
g) participarea beneficiarilor, potrivit căreia beneficiarii participă la formularea şi implementarea politicilor cu impact direct asupra lor, la realizarea programelor individualizate de suport social şi se implică activ în viaţa comunităţii, prin intermediul formelor de asociere sau direct, prin activităţi voluntare desfăşurate în folosul persoanelor vulnerabile;
m) activizarea, potrivit căreia măsurile de asistenţă socială au ca obiectiv final încurajarea ocupării, în scopul integrării/reintegrării sociale şi creşterii calităţii vieţii persoanei, şi întărirea nucleului familial;
l) respectarea dreptului la autodeterminare, potrivit căreia fiecare persoană are dreptul de a face propriile alegeri, indiferent de valorile sale sociale, asigurându-se că aceasta nu ameninţă drepturile sau interesele legitime ale celorlalţi;
ART. 6 Beneficiarii serviciilor sociale
Beneficiarii serviciilor sociale acordate în cadrul serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” sunt persoane adulte cu domiciliul/reşedinta în următoarele UAT-uri din județul Timiș:
- Giroc
- Giulvăz
- Oraş Ciacova
- Parta
- Peciu Nou
- Pădureni
- Sânmihaiu Român
- Şag
- Precum şi în alte localităţi decât cea pe a cărei rază administrativ-teritorială funcţionează serviciul social care îndeplinesc cumulativ condiţii determinate de starea socială, medicală și îndeplinesc criteriile de admitere, criterii sociale și medicale.
- Serviciul social deserveşte atât nevoile persoanelor fară adăpost, ale persoanelor care nu beneficiază de asigurare medicală, precum şi nevoile persoanelor care se află în risc de excluziune sociale şi ale persoanelor cu venituri mici, indiferent de rasă, etnie, sex, vârstă sau religie şi care solicită personal serviciile oferite de Asociatia Grupul de Acțiune Locală Timișul de Centru.
- Grupul ţintă:
- persoane marginalizate;
- persoane adulte fără venituri;
- persoane adulte cu venituri reduse;
- persoane adulte fără adăpost;
- persoane cu handicap;
- persoane care se confruntă cu o deprivare materială severă;
- copii.
- Numărul beneficiarilor asistaţi în cadrul serviciului social este în medie de 5 beneficiari/zi.
Lunar, primesc servicii medicale în cadrul ABC Centrul medical Dr.Pirjol un număr minim de 15 persoane.
(5). Condiţiile de accesare a serviciilor:
În conformitate cu principiile şi valorile enumerate la art. 5, alin (2) în special cu principiul participării beneficiarilor (descris la lit.g) a activizării (descris la lit.m) şi respectării dreptului la autodeterminare (descris la lit.l), beneficiarii eligibili sunt cei care solicită și cărora li se pot acorda servicii sociale de consiliere, informare și reprezentare pentru care serviciul social este licențiat.
Conform standardelor minime de calitate, serviciul social deține o Procedură proprie de accesare a serviciilor sociale, disponibilă la sediul furnizării serviciului.
Pentru a accesa serviciile de consiliere și intervenție socială, beneficiarii vor prezenta:
– acte de stare civilă (dacă le dețin);
– acte medicale;
– certificate de încadrare în grade de dizabilitate si/sau decizii de stabilire a capacității de muncă;
– orice alt act, la solicitarea personalului de specialitate, necesar acordării de servicii ori/și beneficii sociale.
Serviciile de informare și îndrumare pot fi furnizate pe loc, şi fără evaluarea nevoilor persoanei, dacă acesta nu dorește să ofere informații în acest sens. În aceste situații sunt suficiente înregistrarea persoanelor în registrul de evidenţă cu menționarea acestui aspect.
Contracte de acordare a serviciilor sociale se încheie doar pentru beneficiarii care urmează un program de integrare/reintegrare socială care necesită planificare a activităților pe o perioadă determinată de timp, și anume minimum 6 luni. Programul de integrare/reintegrare socială înclude în mod obligatoriu elemente de complementaritate și abordare integrată din partea specialistului, potrivit cărora:
– pentru asigurarea întregului potențial de funcționare socială a persoanei, ca membru deplin al familiei,
comunității și societății, serviciile sociale trebuie corelate cu toate nevoile beneficiarului și acordate integrat cu o gamă largă de măsuri și servicii din domeniul economic, educațional, de sănătate, cultural, locativ, mediul social de viață al acestuia, după caz.
Decizia de admitere/respingere pentru a accesa serviciile sociale de informare și consiliere acordate în cadrul serviciului social se ia de către personalul de specialitate, în urma aplicării instrumentelor specifice de evaluare inițială: Ancheta socială și Fișa de evaluare psihologică.
În situația în care, la prima evaluare ori pe parcursul măsurilor luate, nevoile stabilite de comun acord impun o abordare integrată, decizia se admitere/respingere se ia la propunerea specialistului care a realizat evaluarea, cu avizul coordonatorului serviciului social.
Contribuția beneficiarului nu este una de ordin financiar, ci de activizare și primordialitate, potrivit cărora:
– măsurile de asistenţă socială au ca obiectiv final încurajarea ocupării, în scopul integrării/reintegrării sociale şi creşterii calităţii vieţii persoanei, şi întărirea nucleului familial;
– responsabilitatea persoanei și/sau a familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat este primordială.
(6). Condiţii de încetare a serviciilor:
Conform standardelor minime de calitate, compartimentul deține o Procedură proprie privind
încetarea acordării serviciilor către beneficiar, disponibilă la sediul furnizării serviciului.
Serviciile sociale încetează în următoarele situații:
– Obiectivul din Planul de intervenţie au fost atinse şi nu este nevoie de revizuirea acestuia
– Beneficiarul nu se mai prezintă la întâlnirile stabilite cu responsabilul de caz pe o perioadă de 3 luni, fără a putea ulterior enunța un motiv obiectiv în acest sens (boală, părăsirea localității, etc.)
– Beneficiarul renunţă la intervenţie, la anumite stadii ale Planului de intervenție asumat.
– Comportamentul repetativ al beneficiarului care lezează în plan emoțional și/sau fizic responsabilul de caz, în pofida transferării cazului la un alt specialist din cadrul serviciului social.
– În procesul de acordare a serviciilor sociale, beneficiarul solicită servicii sociale pentru care serviciul social nu deține drept de licențiere și prin acordarea lor, responsabilul de caz și-ar depăsi atribuțiile profesionale și de serviciu.
(7) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”, au următoarele drepturi:
a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică, după caz;
c) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
d) să li se asigure continuitatea/transferul/recomandarea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
f) să fie informaţi asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale;
g) să beneficieze de toate serviciile medicale şi sociale, în funcţie de nevoile resimţite, oferite în cadrul serviciului social.
(8) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” au următoarele obligaţii:
a) să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
b) să participe, în raport cu vârsta și situaţia de dependenţă, la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
c) să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală și economică și medicală;
d) să respecte prevederile prezentului regulament;
e) să nu lezeze în niciun fel personalul angajat, în special responsabilul de caz în procesul de acordare a serviciilor..
ART. 7 Activități și funcții ale serviciului social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ”
Principalele funcţiile ale serviciului social, sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale în comunitate, prin asigurarea următoarele activităţi:
1. evaluarea iniţială: realizată la prima întâlnire cu beneficiarul de către asistentul social și psiholog pentru a identifica nevoile individuale şi familiale, în baza cărora este elaborat planul de intervenţie personalizat. În cadrul acestui proces, persoana primeşte gratuit informații privind drepturile sociale de care poate beneficia, dar și consilierea necesară în vederea depășirii situațiilor de dificultate. Evaluarea iniţială poate avea în vedere inclusiv realizarea diagnozei sociale la nivelul grupului şi comunităţii şi elaborarea planului de servicii comunitare.
2. elaborarea planului de intervenţie: cuprinde măsuri de asistenţă socială, respectiv serviciile recomandate pentru soluţionarea situaţiilor de nevoie sau risc social identificate, precum şi beneficiile de asistenţă socială la care persoana are dreptul.
3. aplicarea planului de intervenţie:
– realizarea unor activităţi de informare şi consiliere;
– educaţie extracurriculară în funcție de situația dată;
– activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate;
– procurarea actelor de identitate și de stare civilă;
– evaluare nevoilor pentru obținerea unor drepturi sociale: sprijin pentru obținerea documentelor necesare asigurării medicale, încadrării în grad de dizabilitate;
– facilitare acces la diverse servicii medicale (de bază și de specialitate) în colaborare cu policlinicile fundaţiei;
b) de valorificare a potenţialului membrilor comunităţii în vederea prevenirii situaţiilor de neglijare, abuz, abandon, violenţă, excluziune socială etc., prin asigurarea următoarelor activităţi:
1. activităţi de sensibilizare şi informare a populaţiei prin sporirea conținutului educațional ce promovează toleranța față de grupurile sociale vulnerabile, dar și de conceperea și implementarea unor campanii susținute educative și de sporire a conștientizării diversității, adresat atât publicului larg cât și factorilor de decizie: funcționari publici și angajatori;
2. promovarea participării sociale prin asigurarea informării publice regulate privind planurile performanțele instituțiilor publice, dar și diseminarea prin canalele mass-media a interacțiunilor reușite între beneficiari și personalul de specialitate a serviciului social;
3. elaborarea unei proceduri pentru identificarea, semnalarea și soluționarea cazurilor de abuz și neglijență în rândul beneficiarilor;
c) de informare a potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate şi de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1. activităţi de sensibilizare şi informare a populaţiei prin sporirea conținutului educațional ce promovează toleranța față de grupurile sociale vulnerabile, dar și de conceperea și implementarea unor campanii susținute educative și de sporire a conștientizării diversității, adresat atât publicului larg cât și factorilor de decizie: funcționari publici și angajatori;
2. promovarea participării sociale prin asigurarea informării publice regulate privind planurile performanțele instituțiilor publice, dar și diseminarea prin canalele mass-media a interacțiunilor reușite între beneficiari și personalul de specialitate;
3. informarea beneficiarilor și a publicului larg despre existența Cartei drepturilor beneficiarilor, prin diverse căi de comunicare, inclusiv organizare de întâlniri cu grupuri vulnerabile;
4. deținerea și punerea la dispoziția beneficiarilor și a publicului larg prin diverse căi de mediatizare, materialele informative privind serviciile oferite și activitățile derulate: materiale scrise, broșuri, filme și/sau fotografii de informare sau publicitare, postate pe site-ul proprii;
d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
1.elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
3. elaborarea unor proceduri și chestionare prin care personalul de specialitate să poată măsura gradul de satisfacție a beneficiarilor cu privire la activitățile desfășurate și deciziile luate în planificare, dezvoltarea, administrarea și evaluare serviciilor sociale acordate;
e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale serviciului social prin realizarea următoarelor activităţi:
1. de coordonare a serviciului social, prin personal de specialitate, absolvent al învățământului superior;
2. de instruirea continuă a personalului de specialitate privind cunoașterea procedurile utilizate pentru acordarea serviciilor sociale licențiate;
3. de cunoaștere și respectare a prevederilor legale privind administrarea și gestionarea resurselor financiare și materiale destinate serviciului social;
4. de încurajare a furnizorului de servicii privind crearea condițiilor necesare implicării active a personalului și a beneficiarilor în elaborarea unui plan propriu de dezvoltare, în vederea îmbunătățirii activităților și creșterea calității vieții beneficiarilor;
5. încurajarea, pe lângă angajații proprii, angajării cu contracte de voluntariat a voluntarilor, conform legii;
6. revizuirea, ori de cîte ori este necesară, a fișelor de post pentru angajați;
7. evaluarea anuală a personalului angajat, fiind notate gradul de îndeplinire a performanțelor acestora;
8. întocmire de propuneri privind investițiile, achizițiile publice, materialele necesare bunei funcționări a activităților, planului de perfecționare a personalului, bugetul serviciului social;
f) Organizarea unei campanii continue privind sănătatea reproducerii/planificarea familială
Această campanie este realizată de către psihologul centrului ce furnizează informațiile legate de planificarea familială.
Se va adresa persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, insistând pe mame, dat fiind faptul că ele sunt principalul actor în ceea ce privește educația sexuală a fetelor.
Introducerea în campania de sănătatea reproducerii a tinerelor de peste 14 ani va contribui la diminuarea fenomenului nașterii timpurii și implicit la diminuarea fenomenului de abandon școlar, combătând astfel excluziunea acestor persoane în risc de sărăcie și excluziune socială de pe piața muncii.
Scopul campaniei este de a atrage atenția asupra importanței sănătății reproducerii și a planificării familiale, de informare și de creștere a interesului populației generale, mai ales a tinerilor și adolescenților, cu privire la importanța utilizării metodelor contraceptive, cunoașterea tuturor opțiunilor, pentru prevenirea sarcinilor nedorite, pentru o sănătate sexuală optimă.
Obiectivele campaniei sunt: creșterea numărului de femei, în special tinere, informate corect asupra metodelor contraceptive; creșterea interesului persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, în special a persoanelor de etnie romă, față de contracepție; scăderea numărului de sarcini nedorite; reducerea numărului de avorturi la tinere; riscurile asociate mariajelor timpurii; sănătatea mamei și copilului; prevenirea și combaterea violenței domestice și a traficului de persoane; reducerea abandonului școlar.
Campania va fi desfășurată inclusiv în școală, pentru clasele V-VIII, în vederea prevenirii mariajelor timpurii, a sarcinilor nedorite și reducerii abandonului școlar.
g) Organizarea unei Campani de igienă pentru copii
Campania de igienă pentru copii se organizează în activități pt promovarea regulilor elementare de igienă pentru copii.
Vor fi organizate câte 20 acțiuni/an școlar de promovare a regulilor elementare de igienă în vederea învățării acestora de către copii. Activitățile vor fi derulare de către psihologul centrului.
Vor fi invitați să participe specialiști în domeniul igienii care vor implica activ copiii, în cadrul acțiunilor, pentru a-i informa prin intermediul jocului și activităților și a-i ajuta să deprindă abilitățile necesare regulilor elementare de igienă.
Aceste deprinderi de igienă vor fi exersate în timpul celor 20 activități derulate în fiecare an școlar, urmând ca la întâlnirile următoare copiii să fie chestionați asupra deprinderilor de igienă de acasă, fiind totodată ajutați să le exerseze și le însușească în mod corect.
Se va desfășura un total de 40 de activități pe întreaga perioadă de derulare a proiectului.
ART. 8 Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal
(1) Serviciul social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” funcţionează cu un număr de 5 total personal, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Director al GAL Timisul de Centru din 02.02.2021, din care:
a) personal de conducere: Manager – 1 post;
b) personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: 3 posturi;
c) personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire: 1 post;
d) voluntari, cu respectarea legislaţiei în domeniul voluntariatului. Numărul voluntarilor este variabil (1 medic psihiatru, 1 consilier juridic): 2 voluntari.
ART. 9 Personalul de conducere
- Personalul de conducere este: 1 manager
- Atribuţiile personalului de conducere sunt:
a) asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
b) elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
c) propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
d) colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile la acţiuni care vizează ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
e) răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
f) organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
g) întocmeşte proiectul bugetului propriu al serviciului;
h) asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale, după caz;
i) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
ART. 10 Personalul de specialitate şi auxiliar
(1) Personalul de specialitate este compus din:
a) 2 asistenți sociali
b) 1 psiholog
(2) Atribuţii ale personalului de specialitate privesc în principal elaborarea planului de intervenţie:
a) asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale, cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
b) colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse;
c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;
d) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
e) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
Scopul principal al posturilor pentru asistentul social, inclusiv al psihologului este cel de:
· Evaluare a persoanelor aflate în situaţie de criză precum şi intervenţia în vederea ameliorării situaţiei acestora prin acordarea de servicii de informare şi consiliere;
· Verificare săptămânală sau ori de câte ori este nevoie a serviciilor medicale acordate de către policlinicile fundaţiei.
ART. 11 Servicii medicale furnizate în colaborare cu ABC Centrul Medical dr.Pîrjol:
- Examinare clinică a beneficiarului
- Realizare set analize sânge conform prevederilor proiectului DESA 1- Dezvoltare Educațională, Socială și antreprenoriat Timisul de Centru(zona VEST)
- Interpretarea rezultatelor analizelor de sânge si intocmirea unei scrisori medicale (daca este cazul)
- Îndrumarea beneficiarilor către alte specialități medicale (dacă este cazul în urma interpretării rezultatelor analizelor de sânge)
ART. 12 Finanţarea serviciului social
(1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, serviciul social „SERVICIUL DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ” are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.
(2) Finanţarea cheltuielilor se poate asigura, în condiţiile legii, din următoarele surse:
- bugetele locale ale UAT-urilor acoperite;
- donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate;
- venituri proprii;
- fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
- alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 13 Dispoziţii finale
(1) Prevederile prezentului regulament, vor fi aduse la cunoştinţă, atât beneficiarilor sau reprezentanţilor legali, cât şi personalului serviciului social pe bază de semnătură, având obligaţia de a-l cunoaşte şi de a-l aplica întocmai.
(2) Personalul răspunde civil, penal sau administrativ, după caz, pentru neaducerea la îndeplinire a atribuţiilor prevazute în prezentul ROF şi în fişele de post, pentru abateri de la etică şi deontologia profesională.
(3) Toţi salariaţii au obligaţia de a îndeplinii şi alte atribuţii din domeniul de activitate a serviciului din care fac parte, care decurg din actele normative în vigoare, precum şi sarcinile de serviciu dispuse de conducerea Policlinicii menite să concure la realizarea integrală a atribuţiilor serviciului social, la îmbunătăţirea activităţii acestuia.
(4) Salariaţii au obligaţia să asigure securitatea materialelor cu conţinut secret, răspunzând de scurgerea informaţiilor şi a documentelor din compartimentele respective.
(5) Neîndeplinirea integrală şi în termenul legal a sarcinilor de serviciu se sancţionează conform legislaţiei muncii.
(6) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare al serviciului social, este elaborat cu respectarea modelului-cadru aprobat prin Hotararea Guvernului 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale şi se completează de drept cu actele normative în vigoare sau se modifică cu prevederile legislaţiei în vigoare care reglementează acest domeniu de activitate. Este aprobat prin Hotărârea Consiliului Director al Asociației Grupul de Acțiune Locală Timișul de Centru din data de 01.02.2021.
(7) Înregistrarea şi arhivarea datelor se efectuează în conformitate cu normele legale în vigoare.
ASOCIAȚIA GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ
TIMIȘUL DE CENTRU
PREŞEDINTE CONSILIU DIRECTOR, |
IOVESCU Alexandru Adrian |